charlottestankar.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet. Är gift och har 2 döttrar som är på väg ut i vuxenlivet. Har tagit det modiga steget och bytt karriär "på äldre dar" och arbetar nu som sjuksköterska.

DHL var god dröj...

Publicerad 2015-08-21 10:22:00 i Allmänt,

Vi hade beställt en skänk från ett företag och när denna skulle lämnas så fick vi besked om att de skulle komma någon gång mellan 12 och 16. När klockan passerat 16 ringde jag upp och då fanns vi inte med i deras lämningsschema eftersom vi "svarat på deras SMS på fel sätt" - men hör man inte av sig då och ifrågasätter?
Det blev bestämt att det skulle komma dagen efter istället och det blev en ny väntan mellan 12 och 16. Hade fått besked om att de skulle ringa 30 minuter innan, så jag inte skulle behöva hålla mig hemma hela tiden. De ringer och undrar om jag är hemma eftersom de är framme om några minuter och som tur var så var jag det...

Nu råkar det vara så att det var fel träslag på skänken, så den ska skickas tillbaka och då börjar det igen...

I de papper som kommer från företaget som ska ha tillbaka möblerna står det att DHL kommer kontakta oss inom TRE dagar för att boka tid. Fick pappren i måndags. Har de ringt? Nix! Ringer idag och bokar in dem för avhämtning. När de kan komma? Idag mellan 12 och 17. Om de kan ringa en stund innan? Notering gjordes om detta, men de kan inte lova något...
Fortsättning följer...

Tänk om man kunde jobba som DHL gör. En patient ringer på klockan och har ont och man kan bara svara, synd för dig, men jag kommer någon gång mellan 02 och 05 inatt. Behöver du kissa? Ok, jag talar om en stund innan jag kan komma, men förmodligen blir det inte förrän imorgon bitti eftersom du tryckte på klockan på fel sätt....

Idag väntar del 2 av mastodontveckan på jobbet, pass 4/6...

Mysig förmiddag hos Caroline igår med mycket prat om framtiden. Körde Nathalie till skolan efteråt eftersom hon började sent. Handlade lite och när jag kommit hem hör Nathalie av sig igen och undrar om jag är kvar eftersom de redan slutat. Chill skola!

Nu ska jag marinera kött, ta en liten promenix och sedan sätta mig i solen och vänta på DHL...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela