charlottestankar.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet. Är gift och har 2 döttrar som är på väg ut i vuxenlivet. Har tagit det modiga steget och bytt karriär "på äldre dar" och arbetar nu som sjuksköterska.

Återbesök och känslor...

Publicerad 2015-09-02 14:27:00 i Allmänt,

En natt kvar nu, innan jag är ledig tills på söndag...

Hade finbesök igår. Caroline var hemma en stund och vi fikade och pratade, alltid lika mysigt när hon kommer. Även om man har vant sig vid att hon inte bor hemma längre kommer en tomhetskänsla och en längtan över mig ibland och då vill jag bara få krama om henne, bara få rå om henne...
Samtidigt är det skönt att veta att hon har det bra, att hon mår bra i sitt eget liv.

Återbesök igår och läkaren var nöjd med mig och sa att jag såg så pigg ut (proverna togs imorse på sjukhuset, så de svaren får jag reda på nästa vecka).
Det enda som var lite tråkigt var att han reagerade på mitt blodtryck, det var inte skyhögt, men tillräckligt för att han ville att jag skulle börja med en liten blodtryckssänkande medicin. Ny kontroll om någon vecka.
Känner nu att det är väldigt väldigt bra att sådan medicin finns, men JAG vill inte äta den, så nu måste jag ta tag i min situation. Jobb och stress, som är två faktorer som kan påverka blodtrycket negativt, kanske jag inte kan göra något åt. En tredje faktor, min övervikt kan jag ju påverka och jag har insett att nu är det dags att ta tag i situationen. Vet inte hur ännu, men något måste jag göra. Blir ledsen när jag tänker på det, men nu är det som det är och det är jag - bara jag - som har försatt mig i denna situationen och nu måste jag ordna upp det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela