charlottestankar.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet. Är gift och har 2 döttrar som är på väg ut i vuxenlivet. Har tagit det modiga steget och bytt karriär "på äldre dar" och arbetar nu som sjuksköterska.

Efter en god natts sömn...

Publicerad 2015-09-09 08:10:00 i Allmänt,

Sov i ett enda svep från runt 23 igår till strax före halv sju idag. Kommer inte ihåg när det hände senast, brukar ALLTID vakna på natten och inte kunna somna om. Har alltså sovit drygt 7 timmar utan att vakna en enda gång - och då hade jag ändå slumrat en stund på soffan under Sverigematchen (vilket kanske säger mer om matchen än om mig...).

När jag vaknade såg jag att Thomas fortfarande låg kvar i sängen. Tankarna började mala i huvudet:
Är det helg? Konstaterade snabbt att det var onsdag.
Börjar han senare idag, har jag glömt det? Nix, har inte hört något om det.
Han har försovit sig! Sätter mig hastigt upp i sängen och börjar ruska och inser att sängen är tom. Täcket låg bara på ett sådant sätt att det SÅG UT som att han låg i sängen.

Nu var jag hur som helst klarvaken och det var stört omöjligt att försöka somna om igen...

Idag har jag en bra bok att avsluta och sista avsnitten kvar av första säsongen på Suits att se. Måste handla lite och städa också - om jag hinner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela