charlottestankar.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet. Är gift och har 2 döttrar som är på väg ut i vuxenlivet. Har tagit det modiga steget och bytt karriär "på äldre dar" och arbetar nu som sjuksköterska.

Första september...

Publicerad 2015-09-01 10:33:00 i Allmänt,

Ny månad innebär ny datatid... Hoppas fibernätet blir inkopplat snart, så vi kan ha fungerande datorer hela tiden. Som det är nu är det ungefär en vecka i månaden som vi står utan. Någon enstaka gång när vi inte varit hemma så mycket eller av någon annan anledning inte använt datorn så mycket så räcker datatiden månaden ut. Får vi det tillgodo till nästa månad då? Nix... Hur vi än bär oss åt kan vi inte vinna...

Helgen har bestått av 50-årsuppvaktning, jobb, minikräftskiva och lite mer jobb. Har nu varit ledig 2 dagar och inatt väntar jobb igen, natt 1/2...

Annars i veckan som kommer? Teater på fredag kväll och 75-årsbrunch för Thomas pappa söndag.
Idag ska jag på återbesök på vårdcentralen för att få reda på hur jag mår, hur jag har skött mig sedan jag låg inne. Senast jag kollade mitt blodvärde på jobbet hade jag 117, så jag håller tummarna för att det har stigit lite till nu...

Ångesten har blivit så otroligt mycket bättre, även om det fortfarande kommer och går lite. Kan inte förstå riktigt varför, men det tar väl kanske lite tid innan jag mår helt bra. Igår var en riktigt dåligt dag, kände mig trött, ledsen och hade hjärtklappning. Idag känns det bättre igen...

Fick en väldigt fin blombukett av Thomas igår, som en liten tröst. TACK! Den värmde verkligen...

För övrigt märks det att man jobbar på en urologavdelning eftersom ingen egentligen tycker att det konstigt att man har prover på inkontinensskydd och blöjor i personalrummet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela