charlottestankar.blogg.se

Hej och välkommen till min blogg! Jag är en kvinna som befinner mig mitt i livet. Är gift och har 2 döttrar som är på väg ut i vuxenlivet. Har tagit det modiga steget och bytt karriär "på äldre dar" och arbetar nu som sjuksköterska.

Jultidningar och semester...

Publicerad 2015-09-04 09:13:10 i Allmänt,

Man vet att hösten är här när ett av de säkraste tecknen dyker upp. Igår eftermiddag knackade det på dörren och utanför stod en liten liten knatte, typ två chipspåsar hög, och undrade om jag ville köpa - jultidningar...
Svarade vänligt nej tack, men hade lust att skrika: Inte nu, det kan väl inte vara dags redan, återkom i december.
Han var så liten och såg så ung ut att jag inte kan låta bli att fundera på över varför man börjar sälja jultidningar redan på dagis...?
Denna lille kille lär väl inte vara den sista som kommer och knackar på dörren heller. Vi bor ju i ett litet samhälle, där alla försäljare ska "slåss" om samma kundkrets, samma "grannar", så det lär dyka upp ett antal fler.

Fick reda på på jobbet igår att sjukhusledningen har bestämt att fr o m nästa sommar, för att lösa personalbristen, ska vi gå över på 3 semester perioder: 1/3 går i juni, 1/3 i juli och 1/3 i augusti. Detta gjorde oss mycket upprörda, vem vill ha semester 1-30 juni?
Klart att de kommer spara mycket pengar på detta eftersom 1/3 av all sjukhuspersonal kommer strunta i sin semester var tredje år eftersom juni-semestern är totalt meningslöst. Smart tänkt av sjukhusledningen (som väl förmodligen plockar ut SIN ledighet i juli...)!
Hoppas att jag får första tjing på att välja eftersom jag ju bara haft en vecka i år, då jag inte fick den perioden jag ville...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela